Menu

Contact

test

Communicatietrainingen

Training telefonisten in crisissituatie

Haarlem
1 dagdeel (4 uur)
6
€ 2.200 per training
Monique Haras


PLOTSELING KOMT ER EEN STROOM ONVERWACHTE, GEVOELIGE TELEFOONTJES OP JE AF. 
  

Alle veiligheidsmaatregelen ten spijt kan het toch gebeuren: een grootschalig incident in een fabriek, op een bedrijventerrein of aan boord van een platform op zee. In een crisissituatie staan de telefonisten van de betrokken organisaties onder hoge druk. Als het aantal telefoontjes exponentieel stijgt, moeten zij kalm en correct de autoriteiten, journalisten, naasten van medewerkers, klanten en zakenrelaties te woord staan. Dat betekent doelmatig doorverbinden en je vooral niet laten verleiden tot uitspraken over de gebeurtenissen of beloftes doen die je niet kunt nakomen. Ga er maar aan staan. Dat vraagt training en voorbereiding. Wij stomen telefonisten klaar voor hectische crisissituaties.
 
Programma
Onze training is ervaringsgericht. We lichten de theorie kort toe en schakelen snel over naar de praktijk. Die bestaat uit het delen van ervaringen (indien van toepassing) en het oefenen met het aannemen en afhandelen van snel opeenvolgende telefoontjes. Als telefonist moet je snel maar beleefd achterhalen wie de beller is en wat hij precies wil. In de training belt onze acteur bijvoorbeeld als de bezorgde buurman die in de omgeving van het incident woont, de haastige toezichthouder, de slinkse journalist die extra informatie probeert los te peuteren of de hulpverlener die adviezen aanbiedt. Je moet steeds opnieuw adequaat reageren, niemand voor het hoofd stoten en toch de vaart erin houden en de lijnen openhouden. Onze training helpt jou en je collega’s het hoofd koel te houden.
We schrijven een incidentscenario en maken telefoonscripts die aansluiten bij de praktijk van de organisatie. De oefentelefoontjes nemen we op, zodat we gezamenlijk kunnen terugluisteren en evalueren. Als deelnemer krijg je de USB-stick met je eigen gespreksoefeningen mee naar huis.
 
Trainingsonderdelen
  • Inzicht in je rol als telefonist in een crisissituatie
  • Omgangsvormen
  • Onderscheid maken tussen feiten en betrokkenheid
  • DO’S & DON’TS 
  • Tips voor de werkwijze.
 
Duur
1 dagdeel (4 uur)
Aantal deelnemers
maximaal 6
Kosten
€ 2.200,- inclusief locatie, trainer, acteur, schrijven scenario’s, evaluatie, USB-stick, koffie, thee en frisdrank.
Locatie
De Trainingstudio in Haarlem.
De training kan ook elders plaatsvinden.
Er is dan mogelijk sprake van additionele verblijfs-/locatiekosten en reisduurkosten à € 1,50 per kilometer.
Annulering
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw.